Mike Lindell brings MyPillow ads back to Fox News, but alliance ends: ‘They’re terrible’

MyPillow ads are back on Fox News this week but CEO Mike Lindell He says the relationship is still on the rocks.

the master. Lindel All ads pulled from Fox in July afterwards he is The network said it refused to run promotional ads for him Online platform and for him A three-day webinar on fraud in the 2020 presidential election.

“I continue to believe that Fox has done more harm to our country than all the other media combined,” Lindell told the Washington Times on Friday. “It’s the same relationship. I think they’re terrible.”

Lendl’s high profile dusting with Fox News came to a head in July, when he pulled all MyPillow ads from the network, once one of his company’s biggest promoters.

The move has cost MyPillow $1 million per week in revenue.

Mr. Lindell’s South Dakota symposium was supposed to reveal evidence that a Chinese election hack helped President Biden defeat former President Donald Trump.

He claimed to have 37 terabytes of “irrefutable” evidence that the hackers, who he said were backed by China, had broken into election systems and diverted votes in Biden’s favour, which he intended to present at the event.

Mr. Lindell launched several rhetoric against Fox News during the three-day event in August, claiming that the network refused to cover allegations that the election had been hacked.

“Shame on you, Fox,” Mr. Lendl said to the cheers of the crowd during his opening speech at the symposium. “It’s disgusting that they didn’t talk about this election. At least we know where CNN and all these terrible outlets come from. At least they attacked, and then we can at least get the word out.”

Mr. Lindell concluded his seminar without providing specific evidence that China hacked the election. The event reached an estimated audience of 40 million online viewers and nearly 500 attendees including state lawmakers and local Republicans.

Mr. Lindell said Fox continues to reject any ads promoting its online platform, frankspeech.com, which Mr. Lindell has broadcast live for the duration of the symposium. The site also hosts several documentaries claiming that the 2020 election was fraudulent, and broadcasts “Lindell TV,” a nighttime broadcast that often focuses on allegations of electoral fraud.

Lindell said that after he pulled his ads from Fox in July, he contacted the network on multiple occasions with ads for frankspeech.com that were rejected.

“And the third, they said, ‘We don’t like the content you give is Frank’s speech,'” said Mr. Lindell. “Then I made a fourth and addressed my pillow. And then they said that I could not use the word frank or frank speech in the advertisement.”

Mr. Lindell said Fox continues to reject any advertisements for frankspeech.com or any that mention its online platform or the word “explicit”.
“What they did is disgusting,” he said.

In response to inquiries from The Times, Fox News referred to a previous article in The Daily Beast in which Fox confirmed that they had rejected the multiple advertisements they had received from Mr. Lindell, but denied “Lindell’s characterization of the conversation”.

Mr. Lindell said his goal in returning to Fox is to continue to spread the word about the 2020 election, which he still claims has been marred by fraud. He said his Fox ads direct viewers to MyPillow which directs visitors to frankspeech.com.

“The ad I ran last night directs them to my pillow.com selling patriotic products and Bible pillows, and then from there, I get them to speak up,” he said. “This is all about trying to get our country out, trying to spread awareness.”

Although the August symposium failed to provide evidence of a Chinese hack, Mr. Lindell is still on his crusade to prove election theft. He said the stalking has cost MyPillow millions in lost revenue.

And his crusade continued to cost Mr. Lendl dearly, both financially and in terms of reputation.

In February, voting machine company Dominion sued Lindell and MyPillow for $1.3 billion in defamation based on his allegations of election fraud. In June, Mr. Lindell filed a $1.6 billion counterclaim citing the First Amendment and claimed Dominion had violated his right to free speech.

Still not deterred.

Mr. Lindell supports a class action lawsuit against Dominion Voting Systems alleging that the voting machine manufacturer has violated the First Amendment rights of “ordinary Americans” who “participate in the public debate on the integrity and security of elections,” by waging a “suit war” against those who speak up. The lawsuit was filed Wednesday in US District Court in Colorado.

He said he had little hope of repairing his relationship with Fox News.

“I think all the hosts on Fox have turned their backs on the country,” he said.

Subscribe to our daily newsletter

Write a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *